با هدف گسترش نیکوکاری با افتخار بخشی از سود فروش محصولات به افراد نیازمند اعطا میگردد.

وبلاگ

تیلر و کلتیواتور چیست و انواع کاربرد های آن در صنعت

تیلر ها از پرطرفداترین ادوات کشاورزی هستند که امروزه مورد استفاده کشاورزان قرار میگیرند.امروزه به دلیل تنوع بالا تیلرهای کشاورزی دغدغه های خریداران درباره برند و کاربرد تیلرها و کلتیواتورها افزایش یافته است .بازار سعدی سعی نموده در این مقاله انواع برند تیلرها و تفاوت آن با کلتیوارتورهای موجود دربازار را بیان کند.پس اگر قصد خرید دارید امیدواریم با این مقاله به شما کمک کرده باشیم .

تیلرها کامیونی در ابعادی کوچک بوده که در زمین های کشاورزی و باغ ها و مزرعه های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.از مزیت های تیلر جابه جایی آسان،قیمت مناسب،تعمیر و نگهدار آسان،سرعت بالا را می توان نام برد. از تیلرهای کشاورزی برای شخم زدن و آبیاری و سمپاشی،صاف کردن خاک،هرس کردن،مرز کشی،حمل بار و ایجاد نهر استفاده می کنند. سوخت تیلرها بنزینی یا گازوییلی(دیزلی)می باشد. نوع بنزینی برای فعالیت های کوچک و سبک و نوع دیزلی برای فعالیت های بزرگ کاربرد دارد. روشن کردن تیلرها به دو روش استارتی(دارای باطری است) و هندلی(با کشیدن طناب روشن میشود)انجام می شود. تیلرها برای زمین های شالیزاری با موتور 8 الی 12 اسب بخار ساخته می شوند.

تیلرها در عمق زیاد بخش سخت خاک را می شکنند و ن را نرم میکنند.پس از تیلرها برای شکستن سختی خاک هایی که در عمق مباشند استفاده می شود.

کلتیواتور که به ان کولتیواتور هم میگویند برای ترکیب کمپوست و خاک نرم شده و کودها استفاده میشود.

تیلرکلتیواتور ترکیبی از دو دستگاه تیلر و کلتیواتور میباشد که هم لایه سخت خاک را نرم می کند و هم باعث ترکیب کود و کمپوست و خاک نرم می شوند. سوخت تیلرکلتیواتورها بنزینی یا گازوییلی(دیزلی)می باشد. نوع بنزینی برای فعالیت های کوچک و سبک و نوع دیزلی برای فعالیت های بزرگ کاربرد دارد. نوع بنزینی آن دارای موتور 5 تا 9 اسب بخار است و نوع ذیزلی آن دارای موتور 5 الی 12 می باشد.روشن کردن تیلر کلتیواتورها به دو روش استارتی(دارای باطری است) و هندلی(با کشیدن طناب روشن میشود)انجام می شود.

انواع برندهای تیلر و ویژگی ان

.برند کاما (kama): محصولات کاما ساخت کشور چین هستند که از فناوری های پیشرفته برای طراحی و تولید محصولات خود استفاده می نماید. محصولات کاما دارای محبوبیت زیادی هستند و جز بهترین محصولات می باشند. تیلرهای برند کاما اورجینال به شرح زیر است:

  • 5 اسب بخار
  • 7 اسب بخار
  • 10 اسب بخار
  • 12 اسب بخار

مزیت تیلر کاما:

1.استفاده آسان و انعطاف پذیری بالا

2.پر قدرت بودن موتور

3.دارای میله قابل تنظیم  به سمت بالا و پایین و چپ و راست برای هر قدی

4.قابلیت تغییر مسیر چرخ به چپ و راست

5. دارای گلگیر هایی برای عدم پرتاپ سنگ ریزه ها

6.  عملیات خاک ورزی با سرعت انجام می شود

[کلتیواتور 10 کاما تیلر کلتیواتور کاما

2. برند برتولینی:

این برند جز شرکت EMAK کشور ایتالیا بوده که به ساخت ماشین های باغبانی و کشاورزی مشغول است.

مزیت برند برتولینی:

1.امکان نصب یدک کش

2.امکان تغییر عرض و ارتفاع

[برتولینی]

3.برند بی سی اس:

از قدیمی ترین برندهای ایتالیایی است که به ساخت و تولید ادوات کشاوری میپردازد. برند سی بی اس به فراری نیز معروف است.

مزیت بی سی اس:

1. قیمت مناسب

2.سبک وزن بودن

مدل های برند بی سی اس:

  • BCS 728
  • BCS 740
  • FERRARI 340
  • FERRARI 515
  • FERRARI 520

[تیلر بی سی اس تیلر بی سی اس

4.برند ورما:

شرکتی ایرانی با نام پمپ پارت اریا به شکل تخصصی به تولید ماشین های کشاورزی میپردازد و سفارشات برند ورما توسط پمپ پارت اریا به چین داده می شود و محصولات ساخته می شوند.

مدل های برند ورما:

  • تیلر 7 اسب بخار مدل VRT-200
  • تیلر 7 اسب بخار مدل A100-TMG700CX
  • تیلر7 اسب بخار مدلHT-300

[تیلر ورما تیلر ورما

5.برند اگرو ماشین:

این برند ایرانی ساخت چین است.تیلرهای اگروماشین به شرح زیر هستند:

1. 5 اسب اگرو

2. 7 اسب دیزلی

3. 10 اسب استارتی

4. 12 اسب استارتی

5. 13 اسب بنزینی

6. 16 اسب بنزینی

7. 18 اسب بنزینی

[اگرو ماشین اگرو ماشین

اجزا اصلی تیلرکلتیواتور ها کدامند و وظایفشان چیست

. کلاچ: به شکل اصلی و فرعی در دستگاه قرار دارند. کلاچ اصلی وظیفه انتقال نیرو به چرخهارا دارد و برای توقف و عوض کردن دنده کاربرد دارد و فرعی هدایت و کنترل چرخ را بر عهده دارد.

2.دنده ها: دنده ها به صورت سنگین و سبک هستند که دنده سنگین دارای سرعت کم اما قدرت بالایی برای زمین های بزرگ  و دنده سبک دارای سرعت بالا و قدرت کمی برای زمین های کوچک می باشد.

3. چرخ ها: 2تا به صورت لاستیکی و آهنی اجدارو به شکل استوانه ای هستند. چرخ لاستیکی برای حمل و جابه جایی و چرخ اجدار آهنی برای شخم زدن کاربرد دارد. شکل استوانه ای مانع فرو رفتن در گل می شود.

هنگام خرید تیلر یا کلتیواتورهای کشاورزی به چه نکاتی دقت کنیم؟

  1. اول فعالت خود را مشخص کنید که برای کارهای سبک و مزرعه های کوچک یا برای کارهای سنگین با مزرعه های بزرگتر می خواهید استفاده کنید.برای زمین های بزرگ تیلر بزرگ و زمین های کوچک تیلر کوچک تهیه کنید.
  2. با توجه به نیازتان به سوخت دیرلی و بنزینی دقت نمایید . سوخت بنزین نگهداری راحت تر اما هزینه بیشتری دارد.
  3. انتقال نیرو در تیلر ها به شکل تسمه ای یا کوپل مستقیم انجام می شود. قدرت کوپل مستقیم بسیار بیشتر از نوع تسمه ای بوده و مناسب زمین های سخت می باشد.

خرید تیلر کلتیواتور کشاورزی و باغبانی:

برای خرید تیلر و کلتیواتور کشاورزی از فروشگاه تخصصی بازار سعدی با شماره 09122266163 تماس بگیرید و با مشاوره ی رایگان از متخصصان با تجربه ی بازار سعدی راهنمایی کسب کنید. باخرید از بازار تهران محصول مورد نظرتان را با کمترین قیمت و کمترین زمان درب منزل دریافت کنید.لازم به ذکر است که در بازار تهران امکان خرید حضوری نیز وجود دارد.

آیا از بازارسعدی رضایت دارید؟
با دوستانتان به اشتراک بگذارید!

سبد خرید